تعاونکده
صفحه اصلی تعاونی ها

   

   

محصولات کشاورزی

شنداله

  اخبار و مصاحبه 100 درصد سهمیه اشتغال امسال در خراسان جنوبی تحقق یافت

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری 6 هزار و 277 نفر بوده که 100 درصد تحقق یافته است.

علی‌اکبر اکبری‌راد  افزود: کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان از جمله اداراتی هستند که تعهد اشتغال دارند.

وی بیان کرد: حمایت از فعالیت‌های اقتصادی که بیشترین اثرگذاری را بر بهره‌وری و اشتغال به‌صورت هم زمان دارند در دستور کار شورای‌ عالی اشتغال قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: تلاش بر این است که این هدف مهم با هماهنگی تمامی نقش‌آفرینان عرضه و تقاضای نیروی کار و به‌کارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی محقق شود.

وی گفت: سیاست دولت مردمی در سال 1401 ایجاد اشتغال، تأکید بر اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به توسعه اشتغال و رفع بیکاری در استان‌هاست که در این خصوص پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ادامه دارد تا منجر به توسعه کارآفرینی و رفع بیکاری در استان‌ها شود.

اکبری‌راد اضافه کرد: تعهد نهایی استان خراسان جنوبی در موضوع ایجاد اشتغال جدید برای سال آینده در بخش‌های مختلف اقتصادی 10 هزار و 779 نفر است.

وی گفت: این تعهد اشتغال برای سال آینده در حوزه صنعت چهار هزار و 579 نفر، حوزه کشاورزی 2 هزار و 69 نفر و در حوزه خدمات چهار هزار و 130 نفر اعلام شده که با اهتمام و تلاش ویژه دستگاه‌های اجرایی و نگاه ویژه دولت به این استان محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی به ظرفیت‌های مرز و توسعه اقتصاد مرزی اشاره کرد و گفت: براساس ابلاغیه شورای ‌عالی اشتغال، وزارت امور خارجه مکلف به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در راستای اولویت‌های استان با کشور همسایه در زمینه توسعه اشتغال و اقتصاد استان است.

وی از راه‌اندازی سامانه سماک (سامانه ملی اشتغال و کسب و کار) خبر داد و گفت: در این سامانه باید دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه نسبت به بارگذاری داده‌ها همچنین بهره‌برداری از آن اقدام کنند.

منبع:ایرنا

پایان خبر