تعاونکده
صفحه اصلی تعاونی ها

   

   

محصولات کشاورزی

شنداله

  اخبار و مصاحبه الکترونیکی شدن صدور بیش از 1400 مجوز کسب و کار

سخنگوی دولت با بیان اینکه از مجموع هزار و 520 نوع مجوزی که برای صدور الکترونیکی شناسایی شد، اقدامات مربوط به 1400 مجوز نهایی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که اقدامات لازم در مهلت قانونی به اتمام برسد.

 بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص الکترونیکی شدن مجوزهای کسب و کار گفت: از مجموع هزار و 520 نوع مجوزی که برای صدور الکترونیکی، با سرعت بالا و بدون محدودیت‌های متعارف شناسایی شد، در حال حاضر اقدامات مربوط به 1400 مجوز نهایی شده و در حال اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها هستند.

وی افزود: حدود 500 نوع از این 1400 مجوز مربوط به مشاغل خانگی است که درخواست این تعداد به صورت 100 درصد الکترونیکی ثبت می‌شود. مجوزهای مربوط به مشاغل خانگی اعلامی است و صرفا با ثبت در سامانه مجوز صادر خواهد شد.

جهرمی در خصوص مهلت قانونی اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها تا پنجم فروردین گفت: تقریبا همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های دولتی در حال اتصال به درگاه ملی مجوزها هستند و فرآیندهای اجرایی اتصال در حال انجام است. هماهنگی‌ها در مورد مجموعه‌هایی مانند سازمان نظام پزشکی و کانون وکلا که در خارج از دولت قرار دارند، ضعیف‌تر بوده و کار با سرعت پایین‌تری جلو رفته است.

وی در مورد امکان شکایت مراجعه کنند در صورت عدم صدور مجوز به صورت الکترونی و در زمان تعیین شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود با همکاری و هم افزایی که در چندین وزارتخانه دولت در این خصوص شکل گرفته است، اقدامات لازم در مهلت قانونی به اتمام برسد و مشکلی وجود نداشته باشد که باعث شکایت مردم شود، البته اگر فردی نیز قصد شکایت داشته باشد می‌تواند از طریق درگاه ملی مجوزها و سایر نهادهای نظارتی نسبت به ثبت شکایت اقدام کند.

منبع:تسنیم

پایان خبر